Idus Oy

Idus on tehnyt jo vuodesta 1995 alkaen töitä suomalaisten pk-yritysten parissa mm. ELY-keskusten ja paikallisten kehittämisyhtiöiden asiantuntijayrityksenä. Idus Oy on ollut myös kehittämässä liikekumppanuuksia ja verkostoja kehitysmaa- ja suomalaisten yritysten välille.

Markkinointi

Idus Oy auttaa yrityksiä tekemää laadukasta ja kustannustehokasta markkinointia.

Hyvä markkinointi koostuu monista toimenpiteistä. Niitä ovat mm. myynti, mainonta, hinnoittelu ja jakelukanavat. Markkinointi määrittää hinta-laatusuhteen ja valikoi kauppatavat ja -paikat.

Pk-yritysten markkinointi ei aina riittävästi tavoita kuluttajia ja yritysasiakkaita. Erityisesti verkkomarkkinoinnin suunnittelu on tarpeellista. Asiakkaat ovat tottuneet hakemaan tietoa ja tavaraa netistä. He vertailevat nopeasti erilaisia yrityksiä, tuotteita ja palveluja ja tekevät valintansa verkkosivujen helppokäyttöisyyden ja ensivaikutelman perusteella.

Sähköiset asiakaskirjeet, sosiaalinen media ja verkkokauppa ovat muita kustannustehokkaita tapoja viestiä ja lisätä myyntiä. Kyytipoikina ovat usein paikallislehti-ilmoittelu, messut ja muu myynninedistäminen sekä tietenkin henkilökohtainen myyntityö. Idus Oy kehittää yritysten markkinointimenetelmiä siten, että jokainen löytää oman tapansa tehdä kauppaa ja kehittää yrityksen tunnettuutta.  

Yritysten kehittämispalvelut ELY-keskuksista

ELY-keskusten kehittämispalvelut vastaavat täsmällisesti ja joustavasti pk-yritysten tavoitteisiin ja haasteisiin. Analyysipalvelun tarkoituksena on, että yrittäjä on tilanteensa tasalla sekä sisäistää  mahdolliset kehittämis- ja korjaustoimet.

Konsultoinnilla puolestaan tarkoitetaan paneutumista jonkin liiketoiminta-alueen kehittämiseen.

Idus Oy on yksi ELY-keskusten asiantuntijayrityksistä, ja Juha Valtanen on ELY-keskusten Analyysipalvelun sekä konsultointiteemojen: Kasvu ja uudistaminen sekä Markkinointi ja asiakkuudet asiantuntija.

Lue lisää ELY-keskusten Yritysten Kehittämispalveluista>